torsdag 8 december 2011

Att förändras...

....är så härligt utmanande men också så jobbigt. Sedan jag började min utbildning till Coach och Mentor har jag genomgått en mental förändring. Jag har fått en ny syn på värderingar, åsikter och andras beteende. Jag har fått en högre tolerans och en annan respekt för andras åsikter och värderingar. För mej är detta jätte viktiga saker- Det Fria Ordet. 

Klockan har passerar 23,30, stormen viner runt knuten och mina ögon är piggt uppspärrade. Kan inte sova. Måste skriva. Måste få ur mina tankar.

Att skriva blogg är nytt för mej. Jag vill skapa debatt, vara personlig men inte privat. Vill att folk ska läsa och reflektera. Inte alls över att det jag skriver är rätt, men att så här tycker jag. Det har jag rätt att tycka. Andra som läser och inte håller med har självfallet också rätt till det. Detta är mina åsikter, dom står för mej. Jag förstår att jag rör om i grytan ibland. Även om det känns jobbigt att få kritik så är det troligtvis då man åstadkommit något. Man har nått fram. Dagens blogg hade de näst högsta siffrorna sedan start!
Jag har alltid haft mycket tankar surrande i mitt huvud. Bloggen är för mej ett forum att ventilera, att se vad reaktionerna blir och OM det blir några alls. Vad tycker andra, och varför tycker och tolkar vi så olika? En mening för mig är utan tyngd, medans för andra betyder det allt.
Jag håller på att genomgå en personlig förändring.
Något håller på att ändras, jag känner det i min kropp men vet inte vad det är eller vad det ska leda till. Mina åsikter blir starkare, mitt humör eldigare och min strid för rättvisa och respekt oändlig.
Här på denna blogg kan jag vara kreativ och rensa mitt surrande huvud.
Inga av mina åsikter är privata - de är personliga reflektioner.
Ju mer insikt jag får om människans beteende, desto mer saker gör mej upprörd.
Jag vill inte förändra eller bevisa, jag vill bara få mitt Fria Ord. Jag önskar bara att du som läser kanske någongång tänker "Ja, men det har hon ju faktiskt rätt i". För mej är det det bästa betyget.
Men jag har också fått mycket beröm för min blogg och för det känner jag stor stor värme.

Det kan vara tufft att förändras som vuxen. Men jag hoppas att jag någongång lär mej hantera mej själv. Att min tornado inne i mitt huvud finner balans och mynnar ut i ett härligt stiltje av harmoni. Att jag landar i min förändring. Att jag känner mej bekväm i att vara" bloggare" (trots att jag fortfarande tycker det är pinsamt) och röra om i vardagsgrytan. Att blanda curry med ättika, och muscovado med flingsalt.
Vem vet, en dag kanske grytan till och med blir en riktig höjdare!

NU kommer jag sova gott!

C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar