fredag 8 juli 2011

Fjäril Vinga syns inte bara på Haga...

...utan även här, i Lomma, mellan Lund och Malmö. En skön, fuktig, ljus sommarkväll med ett glas rött och Claudine Longette som lent berusar mitt sinne över dagen D. Dagen då min hemsida fäste sig på cyberspace, och jag blev ett namn på Google. Konstnären Jenni Berndtson har gjort ett fantastiskt jobb med världens vackraste hemsida www.fjarilvinga.se. Tack, snällaste Jenni!

Denna Blogg kommer inte handla om mej. Inte på något sätt. Det finns tillräckligt många med min historia redan.
Denna blogg kommer helt tillägnas livets finurligheter.

Jag har lyssnat på människors livsöden i 18 år och lärt mej ohyggligt mycket av mina lojala, och ytterst förtrogna klienter. På inget sätt alls kommer jag att lämna ut dom eller någon annan.
Jag kommer att reflektera över hur folk finner lösningar och vägar ur de tuffaste stunder.
Denna blogg tillägnas dej som tror att du är ensam om dina tankar och värderingar. Men även till dej som behöver hjälp att finna, och till dej som, precis som jag, är nyfiken och vill lära av livet.

Här kommer jag att berätta historier. Sanna historier direkt ur livet. Både om glädje, sorg och om de små saker som är så lätta att missa. Att kunna känna tacksamhet och glädje över de små sakerna.
Att släppa girigheten. För visst är det så att de flesta av oss bara vill ha mer och mer hela tiden?
Hur ska vi lösa det....?

Ses snart igen!
Så länge - simma lugnt och njuuut av livets smörgåsbord!

1 kommentar: