tisdag 30 augusti 2011

Ett speedat huvud...

Det har jag idag. Ni vet de dagarna när man inte kan stänga av den kraftiga strömmen av in- och utgående tankar. Tankarna far igenom huvudet med samma kraft som vårfloden dundrar fram i Amazonas.
Jag får huvudvärk och ont i käkarna.
Jag kan inte stänga av.
Jag kan inte hindra tankarna från att fara fram.
Inte ens på natten.
Jag kan inte slappna av.
Inte ens att sätta sig i meditationsläge funkar. Min kropp känns stel och öm.
All energi rusar upp i skallen.
Jag blir galen!

Det finns två alt enligt min egen analys.
1. Jag är understimulerad efter 7 v ensam med barnen under sommaren. För mycket barnsnack och barnnivå för min del.
2. Jag har återfått min energi efter 7 v barnen. Jag har tusen-en ideér och desto mer jag sitter vid datorn och googlar desto mer speedat blir mitt huvud. Jag blir ivrig och nyfiken och kan inte lugna ner mig.

Trots att jag numera även kallar mig stressterapeut, så har även min sol fläckar.
Nä, jag vet inte hur jag ska slappna av!!
Detta tillstånd kommer titt som tätt, så det är numera ett ganska känt läge för mig.
Det värsta är på nätterna.
Jag är trött hela dagen för att mitt huvud tröttar ut mej, men när jag ska sova är jag inte trött vilket resulterar i att jag somnar sent och sover dåligt.
Visst blir man trött på sig själv....?!

Nu är jag så trött så trött. Men ingen vila - iväg att hämta på dagis, skola mm
Tänk om jag bara kunde kunde lägga mej lite.
Tänk om jag bara kunde sluta trycka upp min tunga i gommen.
Tänk om min huvudvärk kunde försvinna.

Det får nog bli ett glas eller två ikväll - det är den bästa avkopplingen, ever!

Jag ska bara...

C.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar